메뉴

콘텐츠 시작

Research
경영연구소 세미나 개최 현황 (2014.07.01~2014.12.22)
등록일: 2014-12-26  |  조회수: 2,110
일자 주제 강사 소속
07.01 Managing Buzz 신지웅 교수 Yale School of Management
07.07 Home Country Bribery and Firms' Market Focus in Transisitin Economics 이승현 교수 The University of Texas at dallas
07.16 Different Routes to Metacognitive Judgements: The Role of Accuracy Motivation 박세범 교수 연세대 경영대학
08.20 Pre-release world-of-Mouth Dynamics: The Role of Spikes Prof. Renana Peres Hebrew University of Jerusalem
09.11 스웨덴의 안전 산업과 기업 조명진 박사 EU 집행이사회 대외국
09.12 Machine learning techonolgies for big data analysis 이홍주 교수 카톨릭대
09.12 The Bankruptcy Abuse Prevention and Consumer Protection Act of 2005 and the Effect of Execute Pension on the Choice between Chapter 11 and Workout 곽병진 교수 카이스트
09.16 Unemployment Risks and Optimal Retirement in an Incomplete Market 박세영 박사과정 포스텍
09.19 When to be a Nonconformist Entrepreneur Prof. Bill Barnet Stanford Univ.
09.19  Mandatory Audit Firm Rotation and Audit Quality 이종은 교수 성균관대  
09.23 Internet and Mobile Traffic Data Analysis for Market Anaysis 윤선희 팀장 Nielson Korean Click
09.25 빅데이터 및 OR의 현장 사례 장영재 박사 카이스트
09.26  Information asymmetry and the accrual anomaly 이재원 교수 카이스트  
09.26 정보시스템 인퓨전을 위한 사용자 임파워먼트적 접근 김희웅 교수 연세대 정보대학원  
09.26 Extant Network Brokers and Current Project Teams 신인용 박사과정 연세대 경영대학  
09.30 Dynamic Capital Structure of Value and Growth Firms 이재훈 교수 USW 
10.07 Capitall structure and Corporate reaction to negative stock return shocks 정혜진 교수   카이스트
10.10 Local Twitter Activity and Stock Returns 백복현 교수 서울대 경영대학  
10.10 한국 신문의 생태학: 자원분할이론의 적용 한   준 교수 연세대 사회학과 
10.15 Debt Servicing Costs and Capital Structure 이정환 교수 한양대  
10.16 한국적 경영에 대한 연구 주제 및 방향에 대한 모색 정구현 석좌교수 카이스트 
10.24 The Effect of Auditor Change driven by Opinion Shopping on Audit Fees and Audit Quality 최종학 교수 서울대 경영대학 
10.24 An Analysis of Users' Collaboration in Online Game Community 유병준 교수 서울대  
10.24 The Organization-Occupation Identity Dynamics in Identification 이은석 교수 카이스트  
10.31 Financial Reporting Quality of Target Companies and Acquirer Returns: Evidence from Korea 임주현 박사과정 연세대 경영대학  
10.31 Surplus as a Design Concept: A Case of Network Brokerage in the Parking Department of Gangnam District Government 배종훈 교수 서울대 경영대학  
11.06 Are Auditor Opinions on Internal Control Effectiveness Influenced by Corporate Social Responsibility? Prof. Encarna Guillamon Carlos III University
11.07 How Does Human Resource Investment in Internal Control Affect the Timeliness of Financial Reporting? 이호영 교수 연세대 경영대학  
11.07 Collective Identity Claims in Ressponse to Market-category Delegitimation 박상찬 교수 이화여대 경영대학 
11.12 Management of customer interactions as innovative source for improving customer perceptions of service quality 최선미 교수 연세대 경영대학  
11.12 Local Deviations from the Uncovered Interest Rate Parity: Kernel Smoothing Functions and the Role of Macroeconomic Fundamentals 김건호 교수 한양대 경영대학  
11.14 기업의 정보비대칭이 감사시간 및 감사보수에 미치는 영향 조은정 박사과정 연세대 경영대학  
11.14 Roles of Positive and Negative Public Discourse and Performance Feedback on Strategic Deviance 이보경 박사과정 연세대 경영대학  
11.14 온라인 게임의 고객 유형별 이탈 요인: 신규고객과 기존고객을 중심으로 최정혜 교수 연세대 경영대학  
11.17 The Korean Language and the Effects of its Honorifics System in Advertising: Deferential vs. Informal Speech as Regulatory Prime on Persuasive Impact 한진경 교수 Singapore Management University/연세대 경영대 방문교수
11.17 Marketing in China Prof. Shali Wu 경희대 경영대학
11.18 생산현장과 함께한 50년 송화웅 대표이사 대한동방
11.19 Certification and Overinsurance in the Bond Insurance Market 오지열 교수 육군사관학교  
11.21 Biased Selection and Transmission as Determinants of the Effects of Exploration and Exploitation on Organizational Performance 김석중 교수 University of Sydney
11.28 제도론vs문화론: 경제-경영 어디에 해당되나? 임웅기 명예교수 연세대 경영대학  
11.28 Disclosure Policy with Strategic Participants in Supply and Retail Markets 윤대희 교수 연세대 경영대학  
11.28 Licensing Under the Promise of A Patent: The Influence of Relational Intermediaries in the Market for Technology  김영춘 교수 울산과기대 기술경영대학원 
12.01 시뮬레이션 연구 방법론과 적용 사례 모창우 박사 (주)애트워스  
12.02 The Roles of the Giant Cluster in Innovation 이제호 교수 서울대  
12.03  The Role of revenue-expense mismatching in explaining the tax fundamental's ability to predict earnings growth Prof. Steven Lim Texas Christian University
12.05 Executive bonus target tatcheting: evidence from the new executive compensation disclosure rules 신재용 교수 서울대
12.10 협업을 통한 일본기업의 기능성신제품개발 사례: 토에이(Toray), 유니클로(Uniqlo)의 전략적 제휴와 동아시아 기업가활동의 재고찰 최유진 교수 리츠케이칸 대학  
12.10 The triple helix analysis of innovation among chinese manufacturers: A contigency perspective Prof. Xiande Zhao CEIBS
12.12 Emotion for one or all: the network structure of affective communication and shared emotion in teams 이승윤 교수 홍익대 경영대학 
12.22 When buyer-driven knowledge transfer really works: The contingency effects of a supplier's absorptive capacity and innovations 허대식 교수 연세대 경영대학  

 세미나 현장

저작권 및 연락처

페이지 로딩 이미지 표시

x
x